reageer (83) - eerste - .... - 175 - 176 - 177 - laatste - inhoud - album - marktplaats

geef ook een reaktie

Joost van Dijk

12-12-2017 22:22

Graag mijn emailadres even verwijderen uit mijn eerdere post.
Alvast bedankt.


Joost van Dijk

12-12-2017 22:19

Allemachtig knappe klussen. Complimenten! Jammer dat de blog zo plotseling stopt. Met vriendelijke groet, Joost van Dijk
fotooloco@gmail.com


09-12-2017 23:13


24-11-2017 10:06


08-11-2017 11:08


Ruud van Rossem

28-10-2017 11:09

Geweldig leerzaam. Bedankt voor deze heel gedetailleerde beschrijving van je restauratieprojecten.


24-10-2017 04:33


21-10-2017 03:39


07-10-2017 09:44


22-09-2017 17:47


10-09-2017 10:47


10-09-2017 00:53


09-09-2017 20:28


09-09-2017 20:24


08-09-2017 01:25


24-08-2017 11:25


10-08-2017 07:42


26-07-2017 05:16


11-07-2017 18:48


08-07-2017 15:02


08-07-2017 15:02


07-07-2017 11:20


24-06-2017 23:54


16-06-2017 15:27


04-06-2017 04:45


pieter

07-03-2017 17:53

Hallo, ik zit met een probleem ik ben de lagers van de steekassen van de bertone aan het vernieuwen, heb een 2 setjes compleet gekocht van 35 mm.Mijn steekassen zijn 34 mm, welke assen zijn dit ??? klopt dit wel ??.

Dag Pieter
De steekassen hebben aan het einde een kleine verdikking, heb je daar gemeten? Volgens mij is er maar 1 maat gebruikt.


brian

19-08-2016 05:11

dikke shit


hans merx

23-07-2016 19:41

echt geweldig top


Ton

26-10-2015 21:06

Steeds zijn we nieuwsgierig of er niets op uw blog bijkomt. Helaas.
Staat het spider project stil?
Kunnen we het elders volgen?


Rob Sagasser

05-10-2014 18:56

Zojuist weer veel tips opgedaan door het lezen van jouw Bertone restauratie.
En een brug met lichtstraat in je garage bouwen.....je moet er maar opkomen.
Ben benieuwd naar je overige tips en heb me daarom zojuist aangemeld voor de nieuwsbrief.


VESPAFRANK

30-09-2014 14:27

Hoi, ik was even benieuwd waar je de treeplank voor je Vespa hebt gekocht. Ik heb zelf een Vespa P200e gekocht, maar die heeft geen treeplankset meer en ik zie dat jij hele mooie hebt gekocht. Mijn vraag is dus dan ook waar en voor hoeveel?
Bedankt alvast, de scooter is prachtig geworden, Compliment!

Ik heb deze in Duitsland gekocht, bij http://www.sip-scootershop.com


Frank Vink

22-09-2014 13:30

Pffff.... Ik ben ernstig onder de indruk van je werk! Het ziet er allemaal super uit!. Ik bven nu zelf net begonnen aan de restauratie van de Bertone GTV 2000 van mijn vrouw. Jouw restauratieframe ziet er erg mooi uit. Heb jij daar wat afmetingen/tekeningen van, of heb je die voor het voetje op geconstrueerd?

Grt, Frank


Alfa-fratelli

16-09-2014 05:54

Zo,..... een tweede hobby is ontstaan! Meubelontwerper ..... en wat je allemaal niet kunt doen met restmateriaal van een Alfa !
Suc6 en ben ook benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn.


andre de Boer

14-09-2014 20:35

Wordt mooi kastje , maar hadden ze bij ikea
niks??


Guus

25-08-2014 22:36

Het ziet er allemaal heel mooi en goed uit.Op alle vlakken, carrosserie, interieur en aandrijving.

Mooie Bertone


andre de Boer

20-07-2014 15:21

Mooie vakkundige restauratie,komt helemaal goed zo te zien
Ben zelf bezig met vernieuwen stuk bodem/binnen/buitendorpel/kriksteun van m,n berlina 1750 Is best leuk om te doen en vooral als het beetje meezit .
Moet nu oplossing vinden voor rondzetting dorpel en onderste stukje voorspatbord wat niet te gebruiken is anders moet ik andere oplossing zoeken gr.Andre de Boer


Albert

09-06-2014 14:09

Onwijs leuk te lezen en te zien.
Top restauratie op de juiste wijze gedaan.
En of je nou een versnelling bak of een variomatic drie keer onder een auto uit moet halen het blijft perfect gedaan.

Zie de website van mijn rode vriendje.
Http://www.daf600.nl


andre de Boer

19-04-2014 19:50

Heb spider type 4 en ben bezig om zomerkap zelf te vernieuwen.
Heb hem al grotendeels gemonteerd en moet hem nog op het frame lijmen
Zijn er nog aspecten waar ik bij dit gebeuren op moet letten ?
Want als kap eenmaal vlgs mij gelijmd is
moet hij wel gelijk goed en strak zitten......
ben benieuwd of je hier ook ervaring mee hebt
gr. andre de Boer


@Andre

Zoals je wellicht ergens in dit blog ergens hebt gelezen heb ik voor de Bertone een Spider gerestaureerd en daar ook een nieuwe kap op gezet.

De kap moet je er op lijmen met goede lijm. Ik heb contactlijm gehaald bij de plaatselijke schoenmaker. Aan de voorkant beginnen en goed strak trekken. Let op: Met contactlijm moet het meteen goed zijn! Als je dan de boutjes/moertjes in de goot aan de achterzijde (vanuit het midden) vastzet heb je de vorm en kunnen de beide zijkanten strak worden vastgezet.

Als je de voorkant goed hebt, is de rest vrijwel plug-and-play.

Tot slot moet je de kap dichtmaken en een paar dagen dichtlaten zodat de kap zich mooi kan zetten.

Laatste tip, ben pas tevreden zijn als de kap zo strak zit als jij dat wil hebben, niet eerder ophouden!


pieter

12-03-2014 10:19

Eric, dank je voor het antwoord

groet Pieter


pieter

11-03-2014 09:06

Hallo,

Ik heb wat advies nodig wat ik niet heb kunnen traceren op jouw interessante en inspirerende blog.
Ik wil de voorruit en achterruit verwijderen zonder het rubber kapot te snijden.
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar zoniet heb je advies s.v.p.
Groet Pieter


@Pieter

Dat heb ik op een nogal onconventionele manier gedaan: in de auto gaan liggen, op je rug, voeten op de ruit en duwen maar (ondertussen een schietgebedje dat de ruit niet kapot springt). Bij mij zijn de ruiten er op die manier vrij gemakkelijk uit gegaan.

Overigens kan ik je aanraden de chromen strip in het rubber te laten zitten!


Alfa fratelli

27-11-2013 21:59

Hoi, alles komt zo bekend voor alsof je in een soort deja vu terecht komt. Elke foto roept herinneringen op. De bekende plekken, de losse onderdelen, het laswerk, de montage,de bedrading, de bekleding , de hemel , de cabriokap etc etc.
Het begint weer te jeuken...... een restoratie. Na een Giulia Bertone GT 1300 junior en onze laatste restauratie de Duetto 1600 (1967). Ruimte is momenteel het probleem....
Mooie uitleg van jullie werk aan de bolide , top werk heren! Een aanwinst voor behoud van AR.
Forza en hier een impressie van ons werk : http://www.freewebs.com/duetto-fratelli/


riekes

21-10-2013 06:47

knap gedaan waar heb je dat bestelt of gekocht


www.facebook.com/AlfaSpiderRestauratie

13-10-2013 18:03

Geweldig dat je weer met een Spider aan de slag gaat. Succes!!


Tony

11-10-2013 22:28

Wat je hier allemaal gedaan en gepost hebt is gewoon fenomenaal, er zijn geen woorden voor, niets als lof. Proficiat!!
Ik ben zelf in bezit van 2 bertone's , namelijk een 1300 GT junior van 1974 en een 2000 van 1976. Deze hebben sinds 1983 in een kelder stilgestaan in het donker, met alle gevolgen vandien. Ik ben begonnen met deze beiden te reanimeren, wat me wel gelukt is. Nu nog even wat opknapwerk, maar een volledige herschildering is wel nodig...
Ik wil je enkele foto's zenden van mijn klein wagenpark, laat me je mail weten en ik bezorg je enkele interessante wagens..
Mvg,
Tony.

@Tony Ik ben benieuwd, mijn mail is: info-at-bolwerkweb-punt-nl


Dave Kraai

01-10-2013 19:43

Respect, voor jouw geen restauratie te groot. In de wintermaanden werk ik aan mijn alfa romeo guilia sprint gt veloce 1967 met weinig laswerk.

Mag ik jouw een email sturen als ik een vraag heb?

gr Dave Kraai

@Dave
Sprint GT, mooi man.
Je mag me altijd een mail sturen: info-at-bolwerkweb-punt-nl


Harry

29-07-2013 13:24

Hoi Erik wat een enthousiasme ! met plezier je blog gelezen dank hiervoor.

Ik vroeg me af of je een hemelframe gebruikt hebt ik ga namelijk ook een hemel plaatsen en zover ik kan zien is er een frame nodig(misschien van je donor GT) zeker voor achterzijde. Zou je me enkele tips kunnen geven en waar je het beste de hemel kan bestellen. Eigenlijk zoek ik nog een compleet interieur stoelen heb ik waarschijnlijk via Van Lingen Houten de achterbank heb ik. Alles ga ik bekleden met echt leer zoals ook het dashboard. Ik hoop snel eens van je te horen,groetjes Harry Woldhuis


@Harry:

Ik veronderstel dat je het frame bedoeld wat er uitziet als een schuifdak? Volgens mij heb ik dat nog ergens liggen, ik zal eens zoeken. Als je mij je mailadres geeft op "info at bolwerkweb punt nl" dan krijg je een bericht.
Het frame is overigens alleen een omkadering en een losse metalen balein.

groeten Erik

update: frame gevonden!


koen lauwers

25-05-2013 20:11

Proficiat man met :

- restauratieproject tot in de fijnste details
- website
-doorzettingsvermogen
- gevoel voor humor
-......

Ik heb veel geleerd en hoop een leuke GTV Bertone te vinden.....

Jammer dat ik niet nr.164 heb, wat ook een toffe alfa was....maar hopelijk loop ik niet te ver vooruit met 168....


Peter Verhage

14-05-2013 07:24

Hallo,
Slechts een algemene reactie: Ik vind je blog geweldig! Netjes, gestructureerd, met altijd dezelfde opmaak. Leest heel plezierig en kijkt mooi naar de mooie duidelijke foto's.
Ik leer er ook veel van. Zelf heb ik geen Bertone, maar wel een AR Spider III. Deze komt mechanisch gezien erg dicht in de buurt bij de Bertone uiteraard.

Kun je me misschien een tip geven hoe je zo'n blog start? Gewoon bij een willekeurige aanbieder?

Groeten, Peter


@Peter

Ik heb ook een Spider type 2 gerestaureerd. Deze is inderdaad technisch bijna identiek aan een Bertone. De website heb ik zelf gemaakt.

groeten Erik


Wiel Wanten

27-01-2013 10:41

Dit is eigenlijk te mooi om nog werkplaats te heten.
Je hebt weer goed je best gedaan.
Groetjes, Wiel


Peter Verhage

14-01-2013 16:41

Wat een enorme klussen worden hier beschreven. Met groot ontzag en bewondering ga ik er doorheen. Ik probeer iets te leren omdat ik onlangs mijzelf een project heb kado gedaan, maar nog niet precies weet hoe dit tot een goed einde te brengen..

Mag ik u misschien ook vragen stellen als ik hulp nodig heb?

Vriendelijk groeten,
Peter Verhage
OO=V=OO
AR GTV6 1984
AR Spider III 1986
AR Spider 916 1997
AR 164 TS 1996
AR 156 SW 2002

@Peter
Mooi cadeau!
Ik heb inmiddels wel wat ervaring met de 105, en die wil ik graag delen.
Vaak is het logisch nadenken en volharding.
Dus als je vragen hebt, of je komt er niet meer uit, mailen maar!


Anand

24-11-2012 20:26

Beste Eric,

Alles is eigenlijk al gezegd in de andere reacties:

FANTASTISCH!!!! Diep respect!

Ik ben al meer dan 25 jaar in het bezit van een 2000 GTV uit 1974 (jeugdauto. Staat al 20 jaar stil. Destijds ja dat ik dacht gerestaureerd :) maar nu denk ik opgeknapt. Interieur, ruiten chroom, bumpers moeten er nog op. Jou website geeft echt een boost om het af te maken!!!

Super goede site hele mooie foto's leuk dat je vrouw net zo enthiousiast is.

Hartijke groet uit Zeist!

Anand.


Paul

26-10-2012 22:51

Geweldig allemaal dat je bijna alles zelf doet.
Ik heb vol bewondering naar veel foto`s gekeken en het eindresutaat gezien.
Alles wordt tot in de puntjes grondig aangepakt,en niets wordt aan het toeval overgelaten
Dit is ook het streven in ons spiderestauratie vrienden project.
Wij zijn aan het restaureren op www.facebook.com/alfaspiderrestauratie
We gaan zeker proberen jou eindresultaat een beetje te evenaren.
Al zal dat nog wel even gaan duren ben ik bang,want hij is er slecht aan toe.
Maar dat geeft niet want zo blijven we wel lekker bezig.
En jij hoeft je voorlopig ook nog niet te vervelen met je nieuwe hefbrug zag ik.
Zo één wil ik ook wel in mijn garage haha.
Ik zou zeggen restaureer ze en keep up the good work.

Groeten Paul,Arko en Diederik.


Harmen

12-10-2012 21:35

Respect,
Heb erg genoten van je foto's met bijbehorende tekst.
Ik hoop je nog eens bij een meeting tegen te komen.

Groet


Gerard Vogels

09-10-2012 17:31

Dag Erik,
Met bewondering heb ik weer eens je gehele blog doorgelezen, voor mij is het een mooi werkplaatshandboek.
Een man die zoveel verschillende werkzaamheden als een vakman verricht, geweldig.
Ik heb 28 jaar geleden mijn GTJ opgeknapt als 2e auto, maar niet zo vakkundig en uitgebreid.
Als alfarijder hoefde toen alleen maar goed roest bij te kunnen werken, ze roesten toendertijd al op de folder.
Alleen vanaf de 75 ging het wat beter, nu wordt de GTJ alleen nog gebruikt voor oldtimerritten.
Misschien dat ik ook eens aan een restauratie zou moeten denken, maar we zijn er in die tijd zo aan haar gewend geraakt.
Dus we zien nog wel
Met vriendelijke groeten
Gerard Vogels


ad tijssen

23-09-2012 09:28

hoi eric, hoe gaat het met je ? ik heb je blog bekeken en gelezen, wat een mooie bertone is dat geworden. zoals je weet heb ik ook mijn bertone geresatureerd en komen heel veel restauratie onderdelen me bekend voor.
ben benieuwd naar het resultaat, kom eens een keer naar klein zundert ( is toch niet zo heel ver )kunnen we bij praten,
gr ad tijssen


Wiel Wanten

27-05-2012 16:24

Schitterend resultaat, gefeliciteerd.
Ik wens je veel veilige en leuke km.
Inmiddels me ook aangemeld voor het volgende project (Fiat 500)


Nico

16-05-2012 17:41

Wouw, wat een karwei !!
Erg leuk om te lezen maar vooral om te zien door de vele fotos. Het resultaat mag er wezen, ik neem mijn hoed voor je af. Topwerk !
Groet,
Nico


Ton

15-05-2012 20:00

Geweldig Eric,
Nu kun je heerlijk gaan toeren met je gtv.
Hulde voor hetgeen tot stand heb gebracht.
Vele uren vertoeven en ploeteren in je garage.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de nieuwsbrief met betrekking tot de restauratie van de gtv zal missen.
Ik volg deze met veel plezier sinds zomer 2010.
Ik wens je veel plezierige kilometers toe.

Cordiali Saluti Ton


Frans

10-05-2012 19:47

Maar laat ik niet vergeten je te complimenteren met je prachtige auto, heel mooi gedaan!


Frans

10-05-2012 19:43

Ook ik had het verhoogde gedeelte in eerste instantie met spuitlijm vastgezet maar gelukkig hadden de werkzaamheden daarna een paar dagen stilgelegen want de spuitlijm gaf geen permanente bevestiging en hing dus na een paar dagen vrolijk naar beneden. Frame met friemelschroefjes er weer uit en nu met BisonTix gedaan. Aan te bevelen.

@frans
Ik heb geen spuitlijm gebruikt van de Praxis of Formido, maar en profesioneel product. Niet goedkoop, wel mega sterk, te koop bij Foamworld in Helmond. Mijn dak komt echt niet los ;-)


Jan

07-05-2012 16:48

Kun je die van mij ook niet een keer onder handen nemen ;-)


Jos

21-04-2012 22:03

Te lang niet gekeken, wat een beauty.


Ton

15-04-2012 17:26

Gaat super Erik,het mooie weer komt eraan,ben je op tijd klaar ? voor de eerste feestelijke rit?

Cordiali Salaluti Ton


A.W.

24-03-2012 10:54

Ik lees al een aantal maanden mee en beleef daar veel plezier aan. Omdat ik een vriend help met de restauratie van zijn Spider is het voor ons ook leerzaam. Complimenten hoe je te werk gaat!

Voor de lezer is het bijna jammer dat het project bijna klaar is.. Wellicht staat er al weer wat nieuws op stapel(?).

Onze avonturen met de Alfa Spider zijn te volgen op www.facebook.com/AlfaSpiderRestauratie

@A.W. maak je geen zorgen. Het volgende project staat inderdaad al op stapel: www.bolwerkweb.nl/fiat


frank

13-03-2012 14:40

hallo
zelf zou ik de beugels voor de uitlaat verdraaien zodat de bouten naar de zijkant wijzen...mvg


guido

12-03-2012 20:29

Beste,

Mooie resultaat, dat blauw vindt ook zeer mooi.
Heb zelf ook een bertone 2000.
Heb enkel vraagjes:
Hoe heb je het dashboard zo mooi gekregen?
Je mag antwoorden op mijn mailadres als je wil!
Guido.byloos@telenet.be
groeten



Ton

28-12-2011 19:23

Erik,
Pb

Gr Ton

@Ton: leuke mail, maak je droom waar! Je hebt overigens ook mail van me.


Karel

28-12-2011 17:12

hallo!

knappe restauratie,

Kunt u mij soms eens contacteren in verband met de prijs voor die carroseriestukken die je nieuw aankocht?

karelhollinck at hotmail punt com

groeten Karel

@ karel, je hebt mail


Cor

17-11-2011 18:49

Klasse!!
Benvento a la squadra Blu Olandese!! :-)

Veel succes met de wederopbouw.

Groet,
Cor


Jos

16-11-2011 16:33

Niet in kleur spuiten!! Zo\'n mat-grijze Bertone is ook best wel stoer!


bertonejaap

21-08-2011 15:54

dit wordt het helemaal


Henri

09-08-2011 22:51

Mooi en groot project !
Ik ben zelf bezig met een Alfa 75 weliswaar nog lang niet zo als dit project maar ik kan hier wel een hoop van leren als totale leek zijnde.
Ik blijf het volgen ?
Respect voor je project.

Henri
www.alfist.nl


Maarten

09-08-2011 18:55

Interessante Blog op aanraden van Amici Paul op je Blog gekeken.
Ik kom wel een s in Oud Vossemeer bij VolksProjects vanwege mijn klassiekers, naast mijn Bertone
Succes en ik hou het blog in de gaten

Groeten Maarten
www.klassiekvervoer.blogspot.com


Ed raket

27-06-2011 17:54

Inderdaad, 1987 was het toen we die FT500 remcilinder gebruikt hebben. Zo zie je maar weer, jouw lijfspreuk 'Gooi nooit iets weg', weer mooi van pas te komen. En de Honda,.... loopt nog altijd als vanouds. Vorige week 34 jaar oud geworden.

Ed Raket

@Edraket, was even vergeten wel bouwjaar ze had, 1977 dus. Geweldige periode voor motoren en auto`s!!


Jan

05-09-2010 20:00

Mooi project!
Heb je de velgen die onder de rode donor zat nog?
Ik zoek er nog om een set compleet te maken.

Mail me op bertone apestaartje quicknet.nl

vr gr Jan

[antwoord van Erik] Jan, je hebt mail.


Jos

21-08-2010 10:17

Dat begint al lekker op te schieten, succes!!


Charl

20-08-2010 13:59

Ha, ik zie dat je ook weer terug bent en weer lang en breed begonnen bent.
Ik kom snel weer eens kijken hoe je er voor staat.
Hij staat ook alweer op de andere brug.


Loek

18-07-2010 08:36

Ziet er inderdaad goed uit en laat het bloed weer stromen naar mijn alfa hart ga gelijk naar mijn bertje 2.0L toe die ook in een draaispit hangt te wachten maar ja die tijd die tijd he


Charl

24-05-2010 11:51

Je gaat als een trein, het lijkt wel aangenomen werk. Mooi hoor hoe je ook zelf de stukjes uit plaatjes blik maakt, petje af.


Edwin

18-05-2010 21:30

Wat een toegewijde blik - dat kan alleen maar goed komen.
Op een foto herken ik ik tussen de stukken ijzer de auto niet eens, vakmanschap hoor, top!


Charl

14-05-2010 13:34

Lijkt weer als nieuw, op naar de voorkant.


Janssen

11-04-2010 18:22

Zooooooo..... dat is een serieus project.

Ik zou daar niet aan durven beginnen, ook omdat ik niet zou weten hoe ik dat aan zou moeten pakken ;-)

Iig succes en ik ga dit in de gaten houden!!


Erik

21-03-2010 12:53

Vanaf vandaag kun je hier een reaktie achterlaten.

Alle kritiek is welkom, maar hou het wel netjes!




abonneer op het blog en blijf op de hoogte!

emailadres


geef een reaktie