Fiat 500 Giardiniera – 1960 voor Corine

blocco cilindri parte tre – motorblok deel drie

De Giardiniera was helaas niet geschikt voor ons project in januari 2017. Voor WGDW, Witte Gij De Weg, hadden we behoefte aan een groot, lopend motorblok. Een V6 bijvoorbeeld.

Ons avontuur heeft menigeen mogelijk gevolgd via www.wgdw.nl We zijn op pad geweest voor het goede doel. Dat avontuur hadden we echt niet kunnen doen in een Giardiniera. De temperaturen waren veel te laag voor een Italiaanse bolide, de stoeltjes zouden te hard zijn geweest om er 7000 km op te zitten in 9 dagen tijd. En…. ik heb nog nergens gelezen dat er ook spijkerbanden beschikbaar zijn voor de fiatjes 500 en aanverwanten. Maar bovenal hebben we voor onze Land Rover Discovery 3 TDV6 gekozen omdat daar dat grote, lopend, motorblok in ligt.

Maar het zal nu niet lang meer duren voordat het motorblokje van de G weer loopt. Wat heeft Erik hard gewerkt tussen de bedrijven door. En wat is dat een prachtig resultaat aan het worden. Gelukkig hebben we goede connecties binnen de club voor adviezen en moeilijk te verkrijgen onderdelen.

En dan nu de foto’s…….  Als iemand een technische vraag heeft, gewoon even stellen, ik kom terug met een antwoord.

 

 

5 berichten

  1. Jeroen hijink

    Ziet er goed uit!
    Klein puntje van kritiek ha ha!
    De eerste 120..000 motoren hebben een speciale voorste motorsteun met een pijpje voor de carterontluchting.
    Nu zit daar bij jullie alleen een gebogen slang.
    Als je dat ook nog origineel wil hebben, heb ik er nog 1 liggen.

    1. corine vriends (Post author)

      Hoi Jeroen, er zat een slangetje op, vandaar. Wat goed dat je dat je dat allemaal weet!!! We willen het zo origineel mogelijk maken, dus we maken graag van je aanbod gebruik!

    2. Erik Fictorie

      Waarin verschillen de eerste motoren met de latere modellen?Is dat alleen de startmotor met 2 bouten en dat verschil in de motorsteun, of zijn er nog meer verschillen te benoemen?

  2. Erik

    Aan de zwarte beugel moeten nog wat onderdelen van de motorsteun gemonteerd worden. We hebben ook nog een “van alles Fiat”-doos. Ik zal eens kijken of daar de motorsteun in zit.

  3. Charl

    Hoi Corine,

    Ik heb geen technische vragen maar kan wel zien dat er hard is gewerkt aan de motor en versnellingsbak. Ze lijken wel nieuw, bravo.

    Veel plezier met de verdere werkzaamheden.
    Charl

berichten zijn gesloten.