Het is weer tijd voor de volgende stappen met onze Giardiniera. Om zeker te zijn van de nog te bewerken roestpunten, moet alle lak verwijderd worden. Uit eerdere ervaringen is gebleken dat het laten stralen ook kan leiden tot een gatenkaas (kofferdeksel spider) door te korte afstand, te harde straal, of te weinig gevoel. Dat willen de Giardiniera niet aandoen, en daarom gaat Erik dit zelf doen, in een professionele cabine. De auto wordt dus gestraald. Daarvoor moet echter wel voorwerk worden gedaan en handmatig worden de grote vlakken behandeld. De fohn en plamuurmes komen weer uit de kast en daarna de schuurborstel. Wat een werk!
De planning is strak, want een onbehandelde body willen we zo kort mogelijk blootstellen aan de buitenlucht. Ook dit mini-project wordt daarom tot in detail gepland…….. en de planning wordt per minuut herzien! Ja helaas, als je het zelf niet in de hand hebt zul je je aan moeten passen 🙂 Wat gebeurde er allemaal…. Vrijdag vrij genomen! Blijkt ’s morgens de straalcabine kapot, om vijf uur pas gerepareerd, dus doorwerken tot acht uur!. Gelukkig kon dat en mogen we zaterdagochtend toch terugkomen om de Giardiniera zelf in de primer te zetten. Dank aan de jongens van auto- & truckschade Munsters.
Nu fijn laten uitharden en maandag even ophalen… Hoe fijn dat het dan toch allemaal gelukt is in dit weekend.